Etiketter

söndag 13 april 2008

Ytterliggare ett beställningsjobb

Det är några dagar sedan jag uppdaterade men så kommer det nog att vara här i bloggen eftersom jag är en periodare... Gör några kort sen tar jag paus ett par dagar för att sen köra ett race igen...

Här är iallafall ett nytt kort som varit färdigt ett par dagar men eftersom det inte skulle överlämnas förrän idag så kunde jag inte lägga ut det innan.

Ett vår-ligt kort önskade beställaren och jag gillar detta mönstrade papper så himla mycket. Jag satte inte på så mycket extra dekorationer utan nöjde mig med en blomma med blad, ett par fjärilar som jag klippt ut av peel-offs och en namnskylt. Jag har lagt på lite glitter på bladen och 3d lack på bokstäverna. Det är ett riktigt pillgöra om man bara vill ha lacken på själva bokstaven, inte i hålen på bokstäverna alltså... Nån som har ett tips på hur man gör???

Ha en skön söndagkväll. Själv hamnar jag nog i tv-soffan för på kortet jag håller på med fattas det nåt, jag kan bara inte komma på nåt bra. Så jag får spåna lite på det. Funderar på att sätta dit ett band ;-) Men måste inhandla ett i rätt färg först...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt - fint med blommorna / Kram Ullis

Helena Påhlsson sa...

snyggt kort .. ser att du gillar grönt det är egentligen min favvofärg med men syns inte alltid på mina alster..

Anonym sa...

Hej kära du! Gud vad du är duktig på det du gör! Du ska verkligen ta åt dig, för du har det där lilla extra som behövs på korten för att göra dom till en 10 poängare! Se nu till att fixa några så ska jag sälja till alla på mitt jobb som är galna i dom :). Sen en sak till, jag skulle gärna vilja ha det till Mor! Tack i förhand, om det inte redan är sålt då förstås :). Ha en underbar vecka, hälsa din goa familj, nu ska jag gå och ta en kladd kakebit till, mums! Kramar på dig/ Elin

Gunilla/Nilla sa...

Vilket underbart kort. Gillar färgkombinationerna skarp! Superläckert.
Ha en skön kväll
*kram*

Anonym sa...

Finfina kort du gör!