Etiketter

lördag 15 september 2012

Dagiskasse

Nu har jag provat sy en ny modell. En "Dagiskasse" efter Knåpmoderns mönster. Den var gaska lätt att sy ända tills problemet med att vändsy den dök upp. Jag kan inte begripa hur jag ska göra! Någon som kan hjälpa mig? Hur jag än bar mig åt så fick jag inte ut handtaget... Till sist gav jag upp och sydde den från rätsidan. De flesta syr den med kantband har jag förstått men jag ville liksom inte göra det.
Tygerna jag har använt är hittade i gömmorna. Det blommiga är ett gamalt ikea tyg som bara legat o väntat på att bli använt. Gillade den härliga färgkombinationen men har liksom inte blivit av att jag sytt något av det. Lite väl somrig för att användas nu men bra som provmodell. Jag har fodrat med ett lite melerat tyg som också fanns i gömmorna.
Jag kommer garanterat att sy fler sådana här väskor. Jag funderar på att kompletera dem med en liten innerficka och en tryckknapp som håller ihop den. Vad tycker ni? Eventuellt gör jag handtaget lite längre så att den går att bära över axeln. 

Som ni kanske sett har det skett små förändringar här i bloggen. Ett litet steg som jag tagit med en till salu flik ;-) Än så länge har jag inte lagt upp något där, jag har ju så svårt att prissätta mina saker men snart så... ;-)
Ha det gott!

2 kommentarer:

Ninas alster sa...

Hallå där, jag kan hjälpa dig med att vändsy!//Nina

Marie sa...

Tack! Vändsy "vanligt" fixar jag men det här handtaget satte griller i huvudet på mig...