Etiketter

fredag 14 september 2012

väskprojektet....

Här kommer en liten uppdatering för er som undrar hur det går med mitt väskprojekt.
Det går sakta men säkert framåt. Jag fick helt plötsligt för mig att man måste tvätta tyget innan man syr. Måste man det? Hur gör ni andra sömmerskor där ute i vida världen?
Jag har även börjat på en prototyp, dottern var ju med på Stoff & Stil och hittade ett superläckert tyg, så det får bli en riktig "discoväska" till henne. Tur var kanske att jag började med den för mönstret jag hittat är på engelska och det är väl inte min starka sida så jag har sytt efter bilderna på den sidan jag hittat och det gick inte så bra... Det gick bättre när jag började använda mina egna små grå för att få till det, den är dock inte färdig.... Men tänkte att ni skulle få ett smakprov så länge. ;-)


Ha det gott!

Inga kommentarer: