Etiketter

lördag 22 oktober 2011

Virkad Pippi

Dett började med en Pippi Långstrump som jag virkade till jobbet. Nu har jag snart gjort färdigt nr 2 och vem vet, kanske det blir fler... ;-)
Ibland har jag så svårt att komma på vad jag vill göra för något. Just nu är det pumpor och Rosa bandet tills jag kommer på något annat...
Jag hittade ett "Rosa bandet" mönster här http://pysselkiisen.blogspot.com/ och kände att jag också skulle kunna göra en sådan sak. Så nu har jag virkat några stycken som jag tänkte försöka sälja och sen ge pengarna till rosa bandet-insamlingen. Det kommer nog snart en bild på dom...

Ha det gott!

3 kommentarer:

Mia Östergren sa...

vilken härlig pippi! :)

Makalöst Filtmakeri sa...

men hon var ju jättefin! Vad skicklig du e med virknålen. Förresten så är du ju med i utlottningen på min sida och jag råkade skriva att jag satte av en lott åt dig men det ska ju naturligtvis vara två då jag såg att du länkat till mig. Det tackar jag för.
/Moni

Ema sa...

Superfin! Undrar om du har mönster på henne? Eller vart du har köpt/fått det ifrån, Ska göra en pippi men kan inte hitta nåt ruktigt bra mönster