Etiketter

onsdag 26 november 2008

Adventsstök

Hej!
Jag har knappt tid att sitta här men kände att det var hög tid för lite nya kort. Det ena är ett julkort som jag gjorde på kursen och det andra är ett tackkort till vår underbara körledare som fixade en härlig resa till Stockholm där vi sjöng i globen, "Sånger för livet" med Kjell Lönnå.
På det här julkortet var jag ganska sparsam med dekorationerna. Lite utstansade blommor och grankvistar, en Magnoliastämpel och en skylt. Jag blev väldigt förtjust i det randiga pappret. Det kändes som gammaldags jul för mig...Här var jag faktiskt ännu mer "sparsam". Jag tyckte att det mönstrade pappret var väldigt stiligt i sig och ville inte "förstöra" det med för mycket krims-krams. En stämplad swirvel, en stansad blomma och ett band. Det blev himla snyggt tycker jag! Bokstäverna har jag stansat ut med min cuttlebug och lagt på lite 3d lack ;-)

Nu måste jag gå och fortsätta städa lite innan jag kan sätta upp adventsljusstakarna.

Ha det bra!

4 kommentarer:

Christine sa...

WOW! Julkortet tycker jag är supersöt! Gillar verkligen det andra! Det blir så fint med det sparsamma tycker jag. Tjusigt!
Hur många dagar sa du att du gissade på?
Kram!

Anonym sa...

Tack! Jag blir så glad av alla dina goa kommentarer =)

Ursnygga kort!
Kram!

Christine sa...

Ha ha ha!!! Fy rackarns vad jag blev ställd över ditt inlägg. Blev helt kallsvettig, tänkte å nej, vad är det nu... Men jo, jag har fuskat till skillnad från alla duktiga ambitiösa julpysslare som gör degen själv. Men bra blev det! Istället för att stå o göra deg spelade vi spel istället ;)! Mycket roligare om du frågar mig!
Vi ses på måndag på jobb!
Kramisar!

Christine sa...

Jag har gett upp! :)
Kram