Etiketter

lördag 22 mars 2008

Grattiskort

Hej igen....


Med tanke på att det har varit lite snöstorm här under dagen så blev det ingen konstrunda idag heller. Istället har jag roat mig med att göra ett grattiskort till en liten tjej som fyller år idag. Hon ska få det ikväll, men eftersom hon fyller 5 år så känns det riskfritt att visa det här redan nu.



Jag har använt Flisan med paket från Jenny Åhlund. Henne har jag sedan målat med akvarellpennor. Jag ska nog inte skryta med att jag kan det där med skuggor å så men jag tycker det är himla roligt att använda dom. Jag blev inspirerad av Helena från Landstoken som visade hur man använder dom. Det kommer nog att bli många målade motiv framöver. Färgen på "grattis" etiketten är inte lika skriktig i verkligheten. Händer någon konstig förvandling i scanern... :( Sen är det såklart lite glitter på ballongerna och 3d lack på myrorna.

Ha det gott!

9 kommentarer:

Casa Ottman sa...

Hej
Tjusigt det blev :)Jag letade efter din adress, bra att du skickade ett då jag kunde gå in och kika.
Vill bara flika in att designen av flisan är Jenny Åhlund men jag äger bilderna. Så länka gärna till Landstoken.se :)
Hälsningar
Helena

Anonym sa...

Det var ju väldans vad du är i skapartagen, du kunde haft en liten plats på konstrundan själv... Här hemma har vi mest "skapat" snögubbar och snöbollskrig... Ha en skön kväll! Kram, Annika

Anonym sa...

Tjusigt!

Anonym sa...

SUperfint!! Å jag tycker du lyckats kalasbra med skuggorna!! =D
MÅnga kramar Petra

Anonym sa...

Hej! Tack för titten hos mej,kul med nya besökare.Fint grattiskort och härliga påskkort du gjort.Synd att det inte blev någon konstrunda av för dej.Ha det Cathrin

joggemia sa...

Kul att du hittade till min blogg! Tack för kommentaren. Vilket fint kort du gjort! Himla söt stämpel.

Kram Mia

Filifjonkan 1 sa...

Hej på dig. Filifjonkan tittar in ser att du med gör så söta kort som Nilla.Ni är ju jätteduktiga.

Anonym sa...

Hejhej!
Jättefint kort du fått till där ;)
Jag gillar färgerna..

Tack för att du tittade in på min blogg och gav mig ett jättebra tips! Titta gärna in igen :)

Ha det bra! /Elin

Anonym sa...

Tack för din gulliga kommentar på min blogg!
Vad roligt att du gillar "Flisan"!
Kortet blev jätte fint...det känns såååå rooooligt att se sin designade Flisanstämpel på någon annans kort.
Vad fint du har färglagt henne...passar bra till bakgrundspappret.

//Jenny Åhlund