Etiketter

söndag 1 juni 2014

Små söta plagg

Jag har ju förmånen att vara faster till två små söta prinsessor på 15 mån resp 4 månader. Och dom blir ibland påtvingade lite kläder som jag sytt ;-)
Denna gången blev det ett par svala balongbyxor till I som ju var något av det enklaste och snabbaste jag sytt på länge! Tyget är en bit som fanns i gömmorna, minns att jag sydde en klänning till dottern för så där 8-10 år sen i detta. Det lönar sig att spara! ;-)
Men också färdigställande av ett annat par sommarbyxor som påbörjades till M förra sommaren men som aldrig blev bra. De syddes klart o skickades också till I. Inte riktigt mammans stil, det visste jag, men kanske dom kan användas nån gång iallafall ;-)
M fick denna underbara klänning i 1-års present. Jag gick in i vår lokala tygaffär dagen innan kalaset o blev helt förälskad i detta tyg. Mönstret hittade jag i en "Allt om handarbete" på biblioteket. Tyvärr hann jag inte sy färdigt den då men nu, lagom till sommaren kommit så är den klar.
Hoppas allt kommer till användning! <3

Själv har jag ju en snart tonårig prinsessa som det inte är lika lätt att sy till. Även om hon ibland lägger in beställning på olika modeller av tröjor/linne. Måste erkänna att jag är lite slö med hennes beställningar. Men snart ska vi få till en tid så vi kan åka till Gittes och köpa lite nya fräcka tyger. Tror ni det slinker ner något som passar till de små...? ;-)
Ha en underbar dag!

1 kommentar:

Elin sa...

Du är världens gulligaste Marie!
Vilka kläder du lyckos få till!
Jag är kär i klänningen!
Tack för allt!
Lyx att ha en proffs skapare i familjen!
Kram på dig!