Etiketter

lördag 7 mars 2009

1:a bröllopskortet

Här kommer ett av mina favoritkort. En kollega till mig som ska gifta sig nästa helg uppvaktade vi igår. Och jag hade fått stora äran att göra kortet. Detta har jag längtat efter, att få göra ett riktigt romantiskt och elegant kort. Jag har haft bilden framför mig nästan hela tiden men utvecklade den lite när jag satt och gjorde kortet.
Jag har anv mig att vellumpapper, ett slags transparent tunnt papper. Detta har jag tittat på lääänge hos scrapnet Sen är det en utstansad fjäril som är dubbel, dvs ett enf papper underst och ett mönstrat papper överst så att man kan vika upp vingarna riktigt vackert. Så klart :-) lite 3d lack och stickles.....

Jag har åkt på världens jätteförkylning så det blir till att vila den mesta delen av helgen, hur det nu ska gå till... ;-)
Ha det gott!

2 kommentarer:

Christine sa...

Detta är bara så fint Marie!
Förkylda kramar Christine

Anonym sa...

Ja ska man gifta sig någon gång så är det definitivt ett sånt kort man vill ha. Det är lika mycket värt som en av gåvorna. Väldigt vackert. Mvh Anette