Etiketter

onsdag 13 augusti 2008

nytt kort, nytt format

Jag har gjort ett nytt kort som blev ett lite annorlunda format än vad jag brukar göra. Anledningen var att beställaren ska ge bort pengar och behövde ett kort med pengaficka i. Den syns inte men är gjord i samma mönstrade papper som på utsidan. Himla bra blev det om jag får säga det själv ;-)

Till siffrorna och plattorna dom sitter på har jag använt mitt nya alfabete med tillbehör från Cuttlebug. Jag har satt lite 3D lack på swirweln och bokstäverna, och glittart lite på det andra. Hoppas det inte blev för tjejigt nu bara men bakgrundspappret är ju blått. Det går ju himla smidigt att stansa bokstäver nu när man kan köra alla på en gång i "grodan" så nu kan man även skriva små söta meddelande inuti kortet.

Jag kan meddela att även jag har börjat på julkorten. Har stämplat lite med mina magnolia julstämplar och färglagt dom. Nu har jag även inhandlat Promarker pennor så nu ska det målas....

Ha det gott!

6 kommentarer:

Christine sa...

Madamski!
Så fint kort!
Ser att grodan och du kommer väl överens!
Du verkar ha satt rejäl fart på grejorna nu när semestern är över...
Kram!

Anonym sa...

oooh!! har du börjat med julkorten!! De ser jag fram emot att få se!! =)
Vilken härlig "pengaficka" du gjort! den är superfint!! =D
MÅnga goa kramar och ett stort tack för dina söta ord inne hos mej! *glad*
kram Petra

Mya sa...

så fint det var med 3d på bokstäverna :) Jättefin pengaficka!

Tack snälla för att du stillade min nyfikenhet på min blogg ;) kramis

Anonym sa...

Tack för besöket hos mig! Kul att du gillade vad du såg.
Skillnaden mellan TRIA och Promaker är att TRIA har 2 finare spetsar, 3 st totalt. Lite lättare att måla med där det är smått. =)
Hittar en massa fint här hos dig oxå.
Ha det så gôtt!

Carina sa...

Hej!
Visst kan du boka om du vill.Nya stämplar=Moa med paraply+Moa med nalle i fickan.GodisMoa finns också med.Kramtrollet,snögubbe mm.

Maila gärna om önskemål så ska jag se om de finns kvar.

Ha,det gott!

Carina sa...

Hej,igen!
Ang nya motiv så får jag se vad det blir,vet inte ännu!
Men 2st av de nybeatällda är nya.

Ha en fortsatt bra Lördag!