Etiketter

måndag 12 maj 2008

jodå jag lever...

Det var ett tag sedan jag var här inne och skrev något (jag skäms...) men eftersom det varit sommarvärme här nere i skåne så har mitt scrapbord fått stå ganska orört den sista tiden...
Det är dessutom så att vi har blivit sk fotbollsföräldrar dvs vi hänger på idrottsplatsen minst en kväll i veckan och varje lördag ett tag framöver så är det matcher! Ni kan tro det är jobbigt. Jag som är så spontan och energisk måste försöka hålla mig lugn när jag står där utanför planen... Ni som känner mig skrattar nog en smula nu och fattar vad jag menar ;-) Det är ju nästan så att man vill springa in och hjälpa killarna att få in den där förbannade bollen i mål. Det är nära att jag blev portad från förra matchen. Av sonen alltså. Det är nog lite känsligt att ha en morsa som står brevid planen och hojtar och gastar...
Men, i eftermiddag kommer en av mina scrappande vänner hit för att få gjort lite kort. Kanske får jag gjort något eller så tar jag på mig barnvaktsjobbet eftersom hon har en liten kille som håller henne sysselsatt med lite annat än scrapping!
Ha det gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj du fotbolls-morsan!
Tur att du ska bli "tränare" så du får utlopp för din energi...
Kram, Annika

Anonym sa...

Hej du tjejen!
Tror du inte att du skulle kunna få vara maskot åt laget? Jag kan sy en kostym åt dig!!! Det blir nog sonen himla glad åt!!! Tack för en trevlig eftermiddag! Vi fick kanske inte så mycket gjort, men vi får väl se till att träffas oftare så vi hinner med både kort och prat! Ha det riktigt gott!!!
Kram Christine