Etiketter

onsdag 23 juli 2014

Till en annan prinsessa

Jag har ju förmånen att vara faster till två små prinsessor och njuter av att få sy till dem.
Denna gången kom det ett önskemål från min kära svägerska Angelica om en byxdress till Isabelle. Jag hittade både mönster och tyg på Stoff och Stil.
Den var rolig att sy men jag har lärt mig att det inte är så smart att sätta sig vid symaskinen kl 6 på morgonen om man sovit i tält två nätter innan och dessutom är morgontrött... Sprättaren fick jobba må ni tro ;-) lite egna lösningar krävdes också när inte hjärnan var riktigt med...
Knapparna har jag köpt här i vår lokala tygaffär. Hon har ett helt gottebord med fina knappar för 1:- st!!! Lätt att plocka på sig en "bra att ha" påse ;-)
Jag var även bekväm o köpte en Prym-tång för att slippa svära över tryckknappar dom hamnar snett. Det lär väl kanske sys fler plagg där det ska sättas tryckknappar så jag tror den kommer att användas fler gånger. .
                   

2 kommentarer:

Moster Marie sa...

Supergullig dress till Supergullig bebis! 😘 du är duktig, Marie!! Lyxigt att ha unika plagg som faster har sytt 😊

Fru M sa...

Så himla fint det blev. Önskar jag kunde sy kläder.
Ha en bra dag! ♡