Etiketter

söndag 3 februari 2013

En liten söt body

Äntligen tillbaka...
Jag har åter igen hittat lusten till att skapa. Har fastnat lite för att sy kläder. Jag har köpt tyg och mönster till att sy en klänning åt mig själv men innan jag sätter saxen i det fina tyget kände jag att jag behövde öva lite på trikåsömnad. Vad passar då bättre än att sy något fint till Bulan som snart ska komma ut ur mammans mage ;-) Jag ska altså inte bli mamma igen utan faster. Våra barn ska få sin första kusin!
En liten kortärmad och kortbenad (heter det så?) body. Ganska bra sömnads mässigt men OOOOTROOOOLIGT söt. Tyget hittade jag i gömmorna så det har väl sisådär en 14 år på nacken. Passar bra som sommarpyamas till bebisen.
Det kommer garanterat att dyka upp lite fler barnkläder här i bloggen framöver. Det är så himla kul att sy sånt här smått.
Ha det gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Världens gulligaste Svägerska!
Du är så otroligt duktig och kreativ!
Imponerad över allt du gör!
Lilla Bulan kommer verkligen vara fin i denna söta Body!

malida form sa...

Hur fin som helst ju!