Etiketter

söndag 30 december 2012

African flowers

Tjenixen!
I julklapp så fick min svägerska boken "Garnnystan och tygtravar" av oss och såklart kunde jag inte hålla fingrarna i styr och var tvungen att bläddra lite... ;-)
Detta resulterade i att jag blev så förälskad och sugen på att virka "African flowers"! Jag är fast! ;-) Dom här små vackra blommorna är jag helt såld på att virka. Jag tycker den ena blir finare än den andra och har ett svårt för att välja ut vilken färgkombo som jag gillar mest!
 
Jag har än så länge gjort alla olika och ska försöka hålla mig till det. Tänkte sen virka ihop dem till en liten filt eller något annat. Vi får väl se hur många jag orkar göra. Fast just nu är det ingen hejd på det! (ursäkta den dåliga kvalliten på bilderna...)

Jag önskar er alla ett gott slut på 2012 och hoppas på ett nytt bra, kreativt 2013.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint Marie! Ser fram emot att få se slutresultatet! Kram Tina

Anonym sa...

Ser fina ut. Spännande att få se blomsterhavet sen. Lycka till.

Marie sa...

Tack! Ni ska få se resultatet man kanske det dröjer ett tag. ;-) Har svårt att bestämma mig för vilken färg jag ska ha runt om. Får diskutera med den ev motagaren först ;-)
Allttid trevligt med kommentarer i bloggen men ännu roligare när ni "anonyma" skriver vem ni är ;-)

Anonym sa...

Dessa små söta blommorna är ju också helt fantastiska!
Du är grym!!!