Etiketter

måndag 27 augusti 2012

Små söta skor!

Jag hittade ett ursött mönster på en virkad ballerina sko eller sandal som den egentligen kallas hos crochetamigurumi´s blogg. Den var både enkel, snabb och rolig att virka så kanske det blir fler sådana. Superbra var att mönstret fanns i fyra olika storlekar! Tack! ;-)
Så här blev resultatet. av någon konstig anledning blev alla bilderna där jag hade fotat båda skorna suddiga men tur att någon blev bra iallafall! ;-)

Annars har det varit ganska lugnt på pysselfronten här. Vardagslivet och vårt projekt där vi håller på att bygga ett växthusuterum tar lite tid just nu... ;-) Men snart när taket är på kan jag ju sitta där och njuta och virka samtidigt! ;-)
Har påbörjat ett lite större virkprojekt, mormorsrutor som var tänkt till en liten filt men vi får väl se om och när den blir klar...

Ha det gott!

1 kommentar:

malida form sa...

Verkligen fina! Och mormorsrutor är aldrig fel, jag ska snart ägna mina mormorsrutor lite tid igen!