Etiketter

tisdag 12 maj 2015

Jag har fått bannor...

... av mina nära och kära för att jag inte uppdaterar min blogg. Ett tag tänkte jag lägga ner den för att den ger mig lite dåligt samvete. Men samtidigt hoppas jag att den kan bidraga till lite tips och ideer även om inläggen är gamla.
Det är ju inte så att jag aldrig skapar något längre men bloggen glöms ofta bort... Fast håll i er. Nu ska ni få se något jag gjort. ;-)

Jag har fått äran att sy ett babynest till min svägerskas syster. Ja egentligen lämnade hon en lång lista med önskemål på saker dom ville ha sytt till lillebror men än har det bara blivit ett babynest. Kul när det blir en så personlig beställning och att man kan göra justeringar jämnfört med om man skulle gå till affären o köpa ett med standardmått. Här var önskemålen lite bredare men framför allt lite högre kanter som skydd för stolta men nyfikna storasystrar.

Jag har sytt det med en botten som är lätt att plocka ur för att underlätta vid tvätt. Jag gjorde öppningen med tryckknappar som jag sätter fast med min Prym tång. Så smidigt det är. De hamnar (oftast) på rätt plats direkt!
Jag har ju sytt ett innan till min andra bror och hans sambo när lilla kusinen skulle födas så jag utgick från det men med lite justeringar.

Ha en fortsatt skön vår! Här regnar det och värmen vill inte riktigt infinna sig men så småningom kommer den väl....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att ha dig tillbaka!
Du är så otroligt begåvad Marie!!
Kramar i mängder / Elin

Marie sa...

Tack för de fina orden Elin. Vi får väl se hur många inlägg det blir framöver.
Kram till dig också! ♥

Anonym sa...

jättefin babynest och en jättesöt liten gosse
kram mamma