Etiketter

lördag 21 januari 2012

Virkad sko

Äntligen har jag fått till den där skon som jag varit sugen på att virka. Fast det tärde rejält på tålamodet innan jag fattade hur man skulle göra... Inte så svårt egentligen men när hjärnan låst sig fast på ett sätt är det svårt att få den att tänka om ;-) Detta mönstret är hämtat från Pysselkiisen men jag är inte riktigt nöjd, ska ev prova ett annat också lite senare.

Får ofta kommentaren om att jag skulle satsa llite mer på detta och sälja mina hantverk. Men det som stoppar mig ibland är prissättningen. Det är så svårt att sätta priser på det jag gjort.
Hur tänker ni andra som gör saker för att sälja?

Ha det gott!

2 kommentarer:

virka liten kaka sa...

Håller med dig att det är svårt med prissättning. Du ska ha betlalt för materialet, sen vill man ju så klart tjäna lite på det. Handarbete ta tid och de ska du ha med i räkningen när du sätter priser.

Klart du ska sälja de du gör.
Lycka till Kram

Anonym sa...

De är jättesöta Marie / hälsningar Tina ;)