Etiketter

söndag 1 juni 2008

Tjenixen

Hallå där ute i scrapvärlden och alla andra som är inne och kikar så klart.

Jag har skapat... Jodå det är sant, 2 kort till och med! Jag jobbar bäst när det är tidspress tror jag. Då flödar tankarna runt i huvudet och vips så har man gjort ett. Skulle kankse prova det lite oftare...?

Detta är ett beställningsjobb. En väldigt flitig kund. Tackar,tackar... Bokstäverna syns lite dåligt men det fanns inte tid att göra om det och jag ville gärna plocka upp den bruna färgen från det mönstrade pappret. Jag kunde ju förståss gjort bokstäverna i någon annan färg...

Vi var på studentfest igår och såklart så hade jag gjort kortet. Jag har ju inte blivit färdig till att beställa en studentstämpel så jag fick hitta på något annat istället. Jag gjorde blå-gula rosetter som fick "leva sitt eget liv" och satte ett mönstrat papper på 2/3 av det enfärgade. En liten grattisskylt som fått lite glitter efter fotograferingen och till sist en stor blomma.
Hoppas hon tyckte om det, själva festföremålet hade fullt upp med att ta emot gäster, öppna presenter och skåla så det blev inte direkt något prat om själva kortet.


Detta var allt för idag. Nu ska jag ut och gjuta bla en parasollfot som länge varit ett önskemål från mannen i huset.

Ha det gott i solen!

1 kommentar:

Christine sa...

Hej vännen!
Tjusiga kort! Jag gillar rosetternas eget liv! Tyckte också stämpelmotivet var gulligt! Hoppas det gick bra med parasollfoten, bra kvinna reder sig själv!!! Själv har jag gått o skrotat på djurparken hela dagen o sett både uttrar o grävlingungar! Nu är det min tur att försöka skapa under press, igen... Ska skicka dopdags kort imorgon... Ha det bäst, vi kan väl höras snart! Kram Christine (Titta gärna in snart igen!)